hello new zealand! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Loes Nijssen-Julicher - WaarBenJij.nu hello new zealand! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Loes Nijssen-Julicher - WaarBenJij.nu

hello new zealand!

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

dag 2 en dag3.29/30 januari. we hebben goede vluchten gehad. weinig turbulentie en heerlijk geslapen. aangekomen in auckland gistermiddag rond 13.30 uur 's middags waren we vrij snel bij lucky rentals...en how lucky for us: onze auto stond klaar. na enkele bureaucratische afhandelingen ging ik toch wel met wat kriebels achter het stuur zitten...en dacht alleen maar: to the left to the left...
maar een automaat is toch wel erg handig rijden als je ook nog links moet rijden en op het verkeer letten. op naar auckland city en in de skytower. auckland is een leuke stad maar we hadden weinig tijd. door naar paikira, camping gezocht via de app wikicamp(thx voor deze goeie tip rik en malou) . 60 km verwijderd van auckland en ....omg!!!! mijn backpack is bij lucky rentals blijven lliggen....not lucky for me. de volgende morgen dus retour lr....ons schema vertraagd but no worries and no hurries...op naar waipoa forest om de grootste kauri boom ter wereld te zien 4 uur later. helaas de grootste niet gezien maar de 2 na grootste was ook al een flinke joekel. het was inmiddels 14.30 uur en moesten weer slingerwegen volgen naar de andere kant vh eiland, naar whananaki waar we op een farm gaan overnachten. tussendoor paar keer gestopt want zowel pap als ik waren doodmoe. dacht dat de nieuw zeelanders aardig ih verkeer waren maar enkele waren toch erg boos toen we ons verreden hadden en keerden op de weg...wrsch mag dit niet in NZ? maar al met al waren we om 19.55 uur bij matiratua farm. auto aan het strand...ons konijnenvoer nog opwarmen want de winkels waren al gesloten. maar het wijntje en de toplocatie maakten alles helemaal goed! het is 22 uur. ik ga slapen want morgenvroeg met tutukaka diving naar the poor knights island:duiken!