tongariro nationaal parc - Reisverslag uit Te Kao, Nieuw Zeeland van Loes Nijssen-Julicher - WaarBenJij.nu tongariro nationaal parc - Reisverslag uit Te Kao, Nieuw Zeeland van Loes Nijssen-Julicher - WaarBenJij.nu

tongariro nationaal parc

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Te Kao

1 februari zijn we naar de huka falls gegaan en hebben we een korte wandeling gedaan. we hadden overnacht op de camping thermal valley vlakbij wangarei, daarna doorgereden naar taupo centrum, supermarkt eten ingekocht en regenjas voor pap gekocht. even naar het meer gegaan . doorgereden naar tongariro nationaal parc. regen grijs en koud weer. na ruim 3 uur aangekomen in doc visitor center bij whakapapa holiday parc. helaas zou de volgende dag de crossing niet dooorgaan en mss de dag erna ook niet. pap wilde niet wachten. als alternatief kon ik de tama lake trail doen van 5,5 uur. de volgende dag was het zicht goed, blauwe lucht met her en der een wolkje maar teveel wind. dus toch de tama trail doen. het was de moeite waard! prachtige tocht; de spierpijn meer dan waard! om 10 uurvertrokken en om 15 uur terug bij de auto. even gedouchd en doorgereden naar mangaweka awastone parc. ( toch weer 2 uur rijden. inmiddels 1300 km op de teller. mooie locatie tussen de witte kliffen. de dag erna om 8.15 uur vertrokken naar wim en sue. ruim 3 uur te gaan!